Stablecoin’ler 2025’te 8,3 Milyar Dolar Protokol Geliri Elde Etti

Stablecoin ihraççıları 2025 yılında kripto para protokol gelirlerine damgasını vurarak, 168 takip edilen platform arasındaki ücretlerin %66’sını ele geçirdi.

CoinGecko Research tarafından derlenen verilere göre, dört kuruluş toplam 12,6 milyar dolarlık gelirin 8,3 milyar dolarını üretti.

Tether (USDT) 5,2 milyar dolarlık protokol geliriyle tüm protokoller arasında başı çekerek, sektör toplamının %41,9’unu temsil etti. Stablecoin ihraççısı, Eylül ayına kadar 10 milyar dolar net kâr açıklarken, CEO Paolo Ardoino yıl sonu için 15 milyar dolar öngörüsünde bulundu.

TRON (TRX) blokzinciri gelir açısından protokoller arasında ikinci sırada yer aldı, ancak resmi yıllık rakamlar açıklanmadı. Ağ, 2025’in üçüncü çeyreğinde tek başına 1,2 milyar dolar gelir elde etti ve bu başarı büyük ölçüde USDT işlemlerinin baskın ödeme katmanı rolünden kaynaklandı.

Ticaret Protokolü Gelirleri Çöktü

Ticaret protokollerinden elde edilen gelirler, 2025 boyunca piyasa koşullarına oldukça bağımlı kaldı. Phantom cüzdanı, Solana (SOL) meme coin spekülasyonunun zirve yaptığı Ocak ayında 95,2 milyon dolar gelir elde ederken, Aralık ayına gelindiğinde bu rakam %91 düşüşle 8,6 milyon dolara geriledi.

Solana tabanlı token başlatma platformu Pump.fun (PUMP) benzer bir oynaklık yaşadı. Platform Ağustos ayında bir önceki aya göre %79’luk gelir artışı kaydetti ancak spekülatif ticaret faaliyetlerindeki değişimlere karşı savunmasız kalmaya devam etti.

Ticaret protokolleri toplamda, en yüksek gelir getiren ilk 10 protokol arasında sadece altı tanesini temsil etti.

Circle (USDC), stablecoin ihraççıları arasında ikinci en büyük protokol gelir akışını korudu. USDC ihraççısı Ağustos ayında aylık 206,4 milyon dolar gelir bildirdi, ancak şirket halka arz ile ilgili masraflar nedeniyle ikinci çeyrekte 482 milyon dolar net zarar açıkladı.

Ayrıca okuyun: Uluslararası Hisse Senetleri Sermaye Girişlerinin %78’ini Yakalarken ABD 771 Milyon Dolarda Takıldı

Yoğunlaşma ve Faiz Oranı Bağımlılığı

Protokol gelirlerinin stablecoin ihraççıları arasında yoğunlaşması, Hazine destekli rezervlerden elde edilen faiz gelirinden kaynaklanan yapısal avantajları yansıtıyor.

Tether, yaklaşık 135 milyar dolar tutarında ABD Hazine bonosu bulunduruyor ve Federal Rezerv’in 2025’in büyük bölümünde yüksek faiz oranlarını sürdürmesiyle getiri elde ediyor.

Sektör analistleri, stablecoin rezervlerinden elde edilen spread gelirini baskın gelir kaynağı olarak tanımladı, ancak bu modelin olası faiz indirimlerinden baskı göreceğini belirtti. Sektör 2025 yılında toplam yaklaşık 30,3 milyar dolar kullanıcı ücreti üretti ve stablecoin ihraççıları, Hazine destekli iş modelleri sayesinde bunun büyük çoğunluğunu elinde tuttu.

Merkezi olmayan kalıcı borsalar, Hyperliquid’in (HYPE) Ağustos ayındaki 104,3 milyon dolarlık geliri öncülüğünde, sektör gelirinin %7-8’ini ele geçirdi. Borç verme platformları ve merkezi olmayan borsalar dahil geleneksel DeFi protokolleri ise önemli ölçüde düşük gelir payları elde etti.

Haftalık Kripto Ekonomisi Bülteni

Haftasonu keyifle okuyabileceğiniz analizler ve haberler için kaydolun. (Sadece En Önemli Haberler için)

Son Yazılarımız

- Advertisement - spot_img

Editör Seçimi